Chestionar de apreciere inițială a
proiectului multilateral Comenius “Tradition, diversity and acceptance”
A fost aplicat unui numar de 34 de profesori de la Liceul Tehnologic
”Somes” Dej
Nr. crt.
|
ÎNTREBAREA
|
INTERPRETARE
|
||||||||
1.
|
Vi se pare oportună participarea profesorilor
scolii noastre in proiectul “Tradition, diversity and acceptance”?
|
-ofera ocazia interculturalitatii si conversarea in
limba engleza 8.82%
- se realizeaza un schimb de experienta in urma caruia
ne facem cunoscuta scoala 8.82%
|
||||||||
2.
|
Proiectul
raspunde in totalitate obiectivelor cadru ale sistemului de invatamant
romanesc?
|
|
||||||||
3.
|
Ce
asteptari aveti de la acest proiect?
|
·
Sa se
extinda la un numar cat mai mare de elevi – 17.764%
·
Sa aiba
o influenta pozitiva asupra elevilor – 5.88%
·
Invatarea
unei limbi straine, cunoasterea mai multor traditii europene – 11.76%
·
Implicare
activa a elevilor pt. a interrelationa si a invata traditiile altor tari – 11.78%
·
Prezentarea
amanuntita a tuturor activitatilor realizate – 2.94%
·
Promovarea
scolii – 35.29%
·
Schimb
de experienta intre profesori si elevi – 20.58%
·
Non
- raspunsuri 14.70%
|
||||||||
4.
|
V-ati
putea implica activ in acest proiect?
|
|
||||||||
5.
|
Credeti
ca participarea profesorilor in acest proiect le va oferi facilitati in
viitor?
|
|
||||||||
6.
|
Care ar
fi actiunile pe care ar trebui sa le intreprinda un profesor intr-un asemenea
proiect Comenius?
|
·
Sa
ajute colegii implicati in proiect daca sunt solicitati- 5.88%
·
Sa incurajeze cati mai multi elevi sa se implice in
proiect – 47.05%
·
Sa se implice in toate activitatile proiectului – 38.23%
·
Propunerea unor activitati in cadrul proiectului – 14.70%
·
Non raspuns –
11.76%
|
||||||||
7.
|
Credeti
ca acest proiect are un impact benefic asupra relatiei
profesor-elevi-parinti?
|
-pentru cunoasterea elevilor in afara clasei
– 5.88%
-prin implicarea in activitati a celor trei
parteneri – 35.29%
-are un efect sesizabil in timp – 2.94%
-antrenarea parintilor in activitatile scolii
– 17.64%
|
||||||||
8.
|
In ce
masura tema proiectului “Tradition, diversity and acceptance” satisface profesorul in
procesul de perfectionare?
|
|
INTERPRETAREA
CHESTIONARULUI:
·
Într-un procent mare profesorii chestionați văd oportună
participarea în proiectul Comenius, însă există și un procent(17.64%) care nu
vad oportună această participare – probabil fie din lipsa de informații despre ceea
ce înseamnă un proiect Comenius, fie din dorința de a manifesta o atitudine
pasivă față de activitățile acestui proiect fapt ce reiese din răspunsul la
întrebarea 4 , unde peste 20% au răspuns că nu s-ar putea implica activ în
acest proiect
·
În ceea ce privește concordanța dintre proiect și
obiectivele cadru ale sistemului de învățământ românesc, profesorii au răspuns
că există, proiectul corespunzând cu aceste obiective
·
Ca și așteptări de la acest proiect, cele mai multe sunt
legate de promovarea școlii, de schimbul de experiență al profesorilor și
elevilor școlii noastre cu cei ai altor state, implicarea activă a elevilor
pentru a interrelaționa cu colegii lor străini pentru a le cunoaște obiceiurile
și extinderea activităților proiectului la un număr cât mai mare de elevi
·
Majoritatea celor chestionați văd în participarea la
activitățile proiectului, facilități de viitor, pentru dezvoltarea profesională
și personală.
·
Privitor la acțiunile ce trebuie să le întreprindă un
profesor într-un asemenea proiect, 47% au răspuns că trebuie să încurajeze cât
mai mulți elevi să se implice în proiect, un procent de 38 % au răspuns că
trebuie să se implice în toate activitățile proiectului, 14% - propunerea de activități iar un procent de
55 arătând nevoia de implicare a profesorului doar atunci când i se cere
aceasta
·
În proporție de 100% profesorii cred că proiectul are un
impact benefic asupra relației profesor – elev – părinte prin implicarea activă
a celor trei parteneri în activitățile școlii.
·
Vizavi de tema proiectului, aprox.91% au răspuns că
satisface mult sau chiar foarte mult profesorul în procesul de perfecționare,
un procent de 9% răspunzând că această temă satisface puțin profesorul în
procesul de perfecționare
·
La unele întrebări s-a remarcat lipsa de răspuns, procent
ce variază între 10 – 14%, notate în tabelul de interpretare a chestionarului
ca și non - răspuns
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu