Ziua de 28 aprilie 2015, a fost ziua cand s-a
desfasurat in scoala noastra o alta
activitate din cadrul proiectului Comenius, cu titlul „Toleranţa înseamnă acceptare”.
Aceasta activitate
a avut ca obiective: cunoasterea dimensiunilor concrete de manifestare a
tolerantei in societate, dezvoltarea si consolidarea sentimentului de toleranta
fata de alte persoane, cunoasterea implicatiilor social-religioase de toleranta
vs. discriminare, cunoasterea beneficiilor integrarii Romaniei in U E, cat si a
importantei accesarii de proiecte internationale pentru comunitate
Primul
pas in realizarea activitatii a fost lansarea la nivelul scolii a activitatii
propuse de catre profesorii responsabili prin mediatizare directa in randul
elevilor din Grupul Comenius al scolii, precum si la restul elevilor din
scoala, fiind totodata realizat un afis tematic prezentat in ambele corpuri ale
scolii.
A fost
alocata o perioada de 15 zile pentru realizarea produselor de catre elevii
inscrisi la activitate: epigrama, cvintet, desen si muzica (instrumentala sau
vocala), iar la finalul perioadei toate materialele au fost evaluate si
jurizate.
Activitatea propriu-zisa a debutat cu prezentarea unui material sintetic, cu
caracter transdisciplinar, realizat de prof. Daniel Dascălu, după care a urmat
o alocuţiune rostită de d-na Angela Carp, responsabila Compartimentului Relaţii
Internaţionale din cadrul Primăriei municipiului Dej, în calitate de partener
extern al activitatii, ce a accentuat importanţa toleranţei şi a promovării
acesteia prin corelarea dimensiunii locale cu cea europeană, evidenţiind
totodată importanţa accesării de proiecte internaţionale pentru comunitate.
Programul activităţii a fost foarte antrenant pentru elevii
participanti ceea ce le-a permis să-şi exprime viziunile şi concepţiile
proprii, legate de toleranţă, ca prim pas în acceptarea diversităţii sociale şi
culturale în societatea contemporană. În acest sens, au fost propuse trei secţiuni: literatură (cvintetul şi epigrama), desen (pictură şi
grafică) şi muzică (instrument şi voce).
După cele două momente
introductive, elevii şi-au prezentat produsele aferente celor trei secţiuni:
literatură, desen şi muzică. Fiecare elev avand prilejul să-şi exprime
viziunea despre sensul şi semnificaţia conceptului de toleranţă. La secţiunile
desen şi muzică, elevii au motivat şi explicat semnificaţiile fiecărui desen,
respectiv ale fiecărui cîntec. De asemenea, în cadrul secţiunii muzicale, un
grup de cinci elevi au susţinut un micro-recital artistic realizat cu o
chitară, un acordeon şi trei viori.
La final, elevii
participanţi la activitate au fost felicitaţi şi au primit diplome din partea
coordonatorului proiectului Comenius, prof. Alice Solomean.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu