Interpretare chestionar profesori



Chestionar de apreciere inițială a proiectului multilateral Comenius “Tradition, diversity and acceptance”
A fost aplicat unui numar de 34 de profesori de la Liceul Tehnologic ”Somes” Dej
Nr. crt.
ÎNTREBAREA
INTERPRETARE
1.
Vi se pare oportună participarea profesorilor scolii noastre in proiectul Tradition, diversity and acceptance”?

DA
NU
82.35%
17.64%



-ofera ocazia interculturalitatii si conversarea in limba engleza 8.82%
- se realizeaza un schimb de experienta in urma caruia ne facem cunoscuta scoala 8.82%
2.
Proiectul raspunde in totalitate obiectivelor cadru ale sistemului de invatamant romanesc?

DA
NU
91.17%
8.82%
3.
Ce asteptari aveti de la acest proiect?
·         Sa se extinda la un numar cat mai mare de elevi – 17.764%
·         Sa aiba o influenta pozitiva asupra elevilor – 5.88%
·         Invatarea unei limbi straine, cunoasterea mai multor traditii europene – 11.76%
·         Implicare activa a elevilor pt. a interrelationa si a invata traditiile altor tari – 11.78%
·         Prezentarea amanuntita a tuturor activitatilor realizate – 2.94%
·         Promovarea scolii – 35.29%
·         Schimb de experienta intre profesori si elevi – 20.58%
·         Non -  raspunsuri 14.70%
4.
V-ati putea implica activ in acest proiect?
DA
NU
79.41%
20.58%
5.
Credeti ca participarea profesorilor in acest proiect le va oferi facilitati in viitor?
DA
NU
91.17%
8.82%
6.
Care ar fi actiunile pe care ar trebui sa le intreprinda un profesor intr-un asemenea proiect Comenius?

·         Sa ajute colegii implicati in proiect daca sunt solicitati- 5.88%
·         Sa incurajeze cati mai multi elevi sa se implice in proiect – 47.05%
·         Sa se implice in toate activitatile proiectului – 38.23%
·         Propunerea unor activitati in cadrul proiectului – 14.70%
·         Non raspuns – 11.76%
7.
Credeti ca acest proiect are un impact benefic asupra relatiei profesor-elevi-parinti?
DA
NU
100%
-


-pentru cunoasterea elevilor in afara clasei – 5.88%
-prin implicarea in activitati a celor trei parteneri – 35.29%
-are un efect sesizabil in timp – 2.94%
-antrenarea parintilor in activitatile scolii – 17.64%

8.
In ce masura tema proiectului Tradition, diversity and acceptance” satisface profesorul in procesul de perfectionare?
Foarte
putin
Putin
Mult
Foarte
Mult
-
8.82%
41.17%
50%


INTERPRETAREA CHESTIONARULUI:

·         Într-un procent mare profesorii chestionați văd oportună participarea în proiectul Comenius, însă există și un procent(17.64%) care nu vad oportună această participare – probabil fie din lipsa de informații despre ceea ce înseamnă un proiect Comenius, fie din dorința de a manifesta o atitudine pasivă față de activitățile acestui proiect fapt ce reiese din răspunsul la întrebarea 4 , unde peste 20% au răspuns că nu s-ar putea implica activ în acest proiect

·         În ceea ce privește concordanța dintre proiect și obiectivele cadru ale sistemului de învățământ românesc, profesorii au răspuns că există, proiectul corespunzând cu aceste obiective

·         Ca și așteptări de la acest proiect, cele mai multe sunt legate de promovarea școlii, de schimbul de experiență al profesorilor și elevilor școlii noastre cu cei ai altor state, implicarea activă a elevilor pentru a interrelaționa cu colegii lor străini pentru a le cunoaște obiceiurile și extinderea activităților proiectului la un număr cât mai mare de elevi

·         Majoritatea celor chestionați văd în participarea la activitățile proiectului, facilități de viitor, pentru dezvoltarea profesională și personală.

·         Privitor la acțiunile ce trebuie să le întreprindă un profesor într-un asemenea proiect, 47% au răspuns că trebuie să încurajeze cât mai mulți elevi să se implice în proiect, un procent de 38 % au răspuns că trebuie să se implice în toate activitățile proiectului, 14%  - propunerea de activități iar un procent de 55 arătând nevoia de implicare a profesorului doar atunci când i se cere aceasta

·         În proporție de 100% profesorii cred că proiectul are un impact benefic asupra relației profesor – elev – părinte prin implicarea activă a celor trei parteneri în activitățile școlii.

·         Vizavi de tema proiectului, aprox.91% au răspuns că satisface mult sau chiar foarte mult profesorul în procesul de perfecționare, un procent de 9% răspunzând că această temă satisface puțin profesorul în procesul de perfecționare

·         La unele întrebări s-a remarcat lipsa de răspuns, procent ce variază între 10 – 14%, notate în tabelul de interpretare a chestionarului ca și non - răspuns

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

.

.