TOLERANTA INSEAMNA ACCEPTARE



        Ziua de 28 aprilie 2015, a fost ziua cand s-a desfasurat in scoala noastra  o alta activitate din cadrul proiectului Comenius, cu titlul „Toleranţa înseamnă acceptare”.
          Aceasta activitate a avut ca obiective: cunoasterea dimensiunilor concrete de manifestare a tolerantei in societate, dezvoltarea si consolidarea sentimentului de toleranta fata de alte persoane, cunoasterea implicatiilor social-religioase de toleranta vs. discriminare, cunoasterea beneficiilor integrarii Romaniei in U E, cat si a importantei accesarii de proiecte internationale pentru  comunitate
        Primul pas in realizarea activitatii a fost lansarea la nivelul scolii a activitatii propuse de catre profesorii responsabili prin mediatizare directa in randul elevilor din Grupul Comenius al scolii, precum si la restul elevilor din scoala, fiind totodata realizat un afis tematic prezentat in ambele corpuri ale scolii.
        A fost alocata o perioada de 15 zile pentru realizarea produselor de catre elevii inscrisi la activitate: epigrama, cvintet, desen si muzica (instrumentala sau vocala), iar la finalul perioadei toate materialele au fost evaluate si jurizate.
       Activitatea propriu-zisa a debutat cu prezentarea unui material sintetic, cu caracter transdisciplinar, realizat de prof. Daniel Dascălu, după care a urmat o alocuţiune rostită de d-na Angela Carp, responsabila Compartimentului Relaţii Internaţionale din cadrul Primăriei municipiului Dej, în calitate de partener extern al activitatii, ce a accentuat importanţa toleranţei şi a promovării acesteia prin corelarea dimensiunii locale cu cea europeană, evidenţiind totodată importanţa accesării de proiecte internaţionale pentru comunitate.
Programul activităţii a fost foarte antrenant pentru elevii participanti ceea ce le-a permis să-şi exprime viziunile şi concepţiile proprii, legate de toleranţă, ca prim pas în acceptarea diversităţii sociale şi culturale în societatea contemporană. În acest sens, au fost propuse trei secţiuni: literatură (cvintetul şi epigrama), desen (pictură şi grafică) şi muzică (instrument şi voce).
După cele două momente introductive, elevii şi-au prezentat produsele aferente celor trei secţiuni: literatură, desen şi muzică. Fiecare elev avand prilejul  să-şi exprime viziunea despre sensul şi semnificaţia conceptului de toleranţă. La secţiunile desen şi muzică, elevii au motivat şi explicat semnificaţiile fiecărui desen, respectiv ale fiecărui cîntec. De asemenea, în cadrul secţiunii muzicale, un grup de cinci elevi au susţinut un micro-recital artistic realizat cu o chitară, un acordeon şi trei viori.
La final, elevii participanţi la activitate au fost felicitaţi şi au primit diplome din partea coordonatorului proiectului Comenius, prof. Alice Solomean.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

.

.