Chestionar elevi dupa mobilitatea din Romania

CHESTIONAR
-pentru elevi-



  1. Identificați trei activități importante din cadrul mobilității din România.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  1. Notează cel puțin trei  avantaje ale activităților din cadrul reuniunii din România.


………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

  1. Există dezavantaje în cadrul  mobilității din România ?
Dacă da, care ar fi acestea?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  1. Precizați calitatea produselor realizate de către elevii școlii noastre în cadrul mobilității din România.
Excelentă              Foarte bună                Bună                   Slabă                  Foarte slabă
           

  1. Precizează în ce măsură au fost atinse obiectivele din cadrul reuniunii din România.
Foarte mare                       Mare                         Mică                         Foarte mică


  1. Ce v-a impresionat în mod deosebit la această reuniune?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  1. Ați fost implicați în activitățile din cadrul reuniunii din România? Dacă da, în ce fel?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………


Data completarii chestionarului                                                            Numele si prenumele elevului
………………………………                                                           ………………………………........


Interpretare chestionar profesori dupa mobilitatea din Romania

Chestionar de apreciere a mobilitatii din Romania din cadrul proiectului multilateral Comenius “Tradition, diversity and acceptance”
A fost aplicat unui numar de 31 de profesori de la Liceul Tehnologic ”Somes” Dej
Nr. crt.
ÎNTREBAREA
INTERPRETARE
1.
Identificati trei activitati importante din cadrul mobilitatii din Romania

-turul orasului si a Bisericilor – 41.93%
- prezentarile video si PPT – 54.83%
-spectacolul artistic – 45.16%
-vizitarea Salinei – 54.83%
-atelierul de dans – 35.48%
-cina traditionala – 16.12%
-activitatile de incalzire – 12.90%
-nu stiu – 3.22%
2.
Noteaza cel putin 5 avantaje ale activitatilor din cadrul reuniunii din Romania
Pt. Elevi:
-invatarea lb engleze prin comunicare – 70.96%
-socializare – 64.51%
-aflarea unor informatii despre tarile partenere – 61.29%
-cunoasterea de oameni noi – 58.06%
-activitati diverse – 45.16%
-schimb de experienta – 16.12%
Pt. Profesori:
-coeziune – 51.61%
-cunoasterea obiceiurilor din tarile partenere – 32.25%
-abilitati de comunicare – 41.93%
-posibilitatea de a face activitati diverse – 22.58%
-creativitate – 22.58%
-cunoasterea sistemului educativ european – 16.12%
-noutate – 9.67%
-aprecierea elvilor nostri prin comparare cu cei straini – 9.67%
-non raspuns – 6.45%
3.
Exista dezavantaje in cadrul mobilitatii din Romania?Daca da, care ar fi acestea?
DA
NU
NU STIU
29.03%
67.74%%
3.22%


-timpul scurt – 12.90%
- o mai buna impilcare financiara a factorilor economici locali – 9.67%
-faptul ca activitatile nu s-au desfasurat in scoala – 3.22%
-pierderea materiei - 3.22%
4.
Precizati calitatea produselor  realizate de catre elevii scolii noastre in cadrul reuniuniii din Romania
Excelenta
Foarte
buna
Buna
Slaba
Foarte
slaba
74.19%
25.80%
-
-
-
5.
Precizeaza in ce masura au fost atinse obiectivele din cadrul reuniuniii din Romania
Foarte
mare
Mare
Mica
Foarte
mica
90.32%
9.67%
-
-
6.
Ce v-a impresionat in mod deosebit la aceasta reuniune?

-cooperarea dintre participanti – 41.93%
-buna organizare – 25.80%
-spectacolul artistic – 22.58%
-interesul elevilor de a se evidentia – 16.12%
-nivelul similar de cultura a elevilor nostri cu al celor straini – 6.45%
-non raspuns – 6.45%
7.
Ati fost implicati in actvitatile din cadrul proiectului?Daca da, in ce fel?
DA
NU
45.16%
54.83%


-in calitate de membru al grupului Comenius – 22.5%
-prin amenajarea salilor si logistica– 6.45%
-pregatirea cinei festive – 6.45%
-realizarea martisoarelor, felicitarilor si a costumului popular – 3.22%
-coordonator al programului artistic – 3.22%
-participant la spectacol ca si spectator  - 6.45%



INTERPRETAREA CHESTIONARULUI:

·         Într-un procent mare profesorii chestionați văd importante activitatile de vizitare a orasului, a Salinei, bisericilor ca activitati nonformale de cunoastere a zonei noastre. De asemenea un mare procent de profesori au vazut ca fiind importante activitatile de vizionare a produselor realizate si a spectacolului artistic ceea ce arata gradul mare de importanta acordata produselor finite din cadrul reuniunii

·         Avantajele evidentiate de catre profesorii repondenti au in principal dezvoltarea personala a elevilor si a profesoril, dobandirea de cunostinte noi, posibilitatea de a propune si realiza activitati diverse in colaborare cu partenerii straini, toate acestea aratand dorinta de stabilire de legaturi interpersonale si de impropriere de achizitii culturale europene

·         Nu au fost evidentiate aspecte negative cu privire la reuniunea din Romania, doar unele incoveniente financiare cauzate de neimplicarea factorilor economici locali in derularea activitatailor, timpul scurt alocat reuninunii si nu in ultimul rand pierderea materiei de catre elvi, dar intr-un procent foarte scazut, ceea ce arata ca toate activitatile din Romania sunt un real succes

·         In viziunea profesorilor chestionati calitatea produselor realizate a fost una excelenta si foarte buna iar obiectivele au fost atinse in foarte mare masura, toate rezultand o buna proiectare si implementare a activitatilor din cadrul mobilitatii.

·         Cel mai important aspect evidentiat de catre profesori in urma reuniunii din Romania este cooperarea dintre participantii la activitatile proiectului (elevi, profesori, parinti) si buna organizare a tuturor aspectelor legate de aceasta reuniune, culminand cu spectacolul artistic traditional

·         Un aspect demn de remarcat este gradul de implicare a profesorilor in realizarea reuniunii(peste 50%), prin diferite aporturi ce tin de ordin logistic, material, dar si informational,

Chestionar profesori dupa mobilitatea din Romania

CHESTIONAR
-pentru profesori-



  1. Identificați trei activități importante din cadrul mobilității din România.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  1. Notează cel puțin cinci avantaje ale activităților din cadrul reuniunii din România.


Pentru elevi:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Pentru profesori:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………....


  1. Există dezavantaje în cadrul  mobilității din România ?
Dacă da, care ar fi acestea?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  1. Precizați calitatea produselor realizate de către elevii școlii noastre în cadrul mobilității din România.
Excelentă              Foarte bună                Bună                   Slabă                  Foarte slabă     

  1. Precizează în ce măsură au fost atinse obiectivele din cadrul reuniunii din România.
Foarte mare                       Mare                         Mică                         Foarte mică

  1. Ce v-a impresionat în mod deosebit la această reuniune?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  1. Ați fost implicați în activitățile din cadrul reuniunii din România? Dacă da, în ce fel?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………


Data completarii chestionarului                                                      Numele si prenumele profesorului
………………………………                                                          ………………………………........


Mesaje si impresii dupa reuniunea din Romania











Retrospectiva Reuniunii din Romania

          La finalul Reuniunii din Romania, in cadrul evaluarii activitatilor, fiecare participant ( profesori si elevi) si-au exprimat in scris impresiile si diferite mesaje cu privire la intreaga reuniune ( program, activitati, organizare).
          Aceste impresii si mesaje s-au constituit in doua materiale video, a caror realizare i-a revenit Romaniei, si care au fost ulterior postate atat pe blogul proiectului cat si pe site-ul proiectului.

          Filmuletele au fost prezentate si in activitatile de diseminare si au avut un feedback pozitiv asupra participantilor.






Materialul video dedicat Reuniunii din Dej- Romania, realizat de catre partenerii spanioli.
Multumim Spania !





REUNIUNE ROMANIA

Prezentare elevi



  Fotografii din regiunea noastra






Obiecte de arta



Legende, traditii, mituri


Carti postale 



29 martie - 2 aprilie 2014 - Reuniunea de proiect din Dej, ROMANIA


        In perioada 29.03.2014 – 02.04.2014 a avut loc in Dej desfasurarea activitatilor prilejuite cu ocazia celei de-a treia mobilitati a Proiectului Multilateral Comenius – ”Tradition, diversity and acceptance”, in care Liceul Tehnologic ”Somes” Dej este partener alaturi de alte 5 scoli din Cipru, Finlanda, Polonia, Italia si Spania.
            Pe durata celor 5 zile alocate mobilitatii din Romania s-au realizat o serie de activitati conform unui program prestabilit, pe diferite tematici.

         Sosirea delegatiilor din strainatate a avut loc in cursul zilei de sambata, 29.03.2014, acestea fiind intampinate de reprezentantii scolii, prilej cu care, seara, s-a organizat o cina festiva de bun venit.
            Activitatile propriu-zise din cadrul proiectului in care au fost implicati elevii si profesorii tuturor delegatiilor au inceput cu dimineata zilei de duminica , 30.03.2014, cand s-a oficiat deschiderea intalnirii, de catre directorul scolii noastre,  prof.Maria Mircea.
            Dupa activitatile de comunicare si de socializare, elevii au avut prilejul sa isi prezinte materialele tematice intr-un cadru largit: prezentarea personala prin postere sau filmulete, prezentare PPT a regiunii din care face parte fiecare scoala partenera. De asemenea s-au expus de catre elevii scolilor participante cate 5 fotografii in format A3 care sa surprinda cele mai relevante particularitati ale zonelor de provenienta.


          In dupa-amiaza aceleasi zile s-a organizat o activitate extrem de antrenanta si atractiva, in care elevii  au avut prilejul sa invete 3 dansuri traditionale romanesti din zona Dejului, sub indrumarea instructorului de dans Alexandru Mihaestean.

          Luni, 31.03.2014, activitatile au continuat cu prezentarea materialelor video cuprinzand legende, povesti locale si superstitii specifice fiecarei tari, urmate de prezentarea unor carti postale realizate de elevi pe tema sarbatorii Craciunului si a Pastelui, precum si traditiile si obiceiurile specifice acestora. 


       Dupa vizitarea Salinei Ocna-Dej, elevii, parintii si profesorii gazda au oferit o cina festiva cu produse traditionale romanesti, pentru a marca specificitatea culturala si culinara a zonei Dejului.


                 In ultima zi a mobilitatii, 01.04.2014, dupa expunerea a 3 obiecte de arta din fiecare tara, legate de traditiile si cultura locala, s-a facut un tur al orasului si s-au vizitat cateva Biserici reprezentative. 




       La ora 12.00 profesorii si elevii oaspeti au fost primiti de catre domnul primar Morar Costan in sala mare a Primariei, unde s-au inmanat intr-un cadru festiv, certificatele de participare la aceasta mobilitate.


            Un moment important si foarte reusit a fost spectacolul artistic cu titlul ”Melancolia lui IERI si dinamica lui AZI!”, desfasurat la Centrul Cultural Arta, sustinut in cinstea partenerilor din cadrul proiectului. Programul artistic a fost prezentat  de catre d-na profesor Medan Maria si a constat dintr-o sezatoare specifica locurilor de pe Valea Somesului. 


        Un mare impact asupra publicului l-au avut dansurile populare romanesti si cantecele interpretate de elevii din scoala noastra. 


          Au urmat doua momente artistice ale caror protagonisti au fost membrii trupei de dansuri Latino Angels, coordonati de instructorul Alexandru Mihestean si grupul de dans modern de la Clubul Copiilor Dej, coordonati de d-na prof. Szabo Maria.

             De asemenea au fost sustinute doua microrecitaluri, la pian si chitara, de catre doua eleve din Polonia.
            La finalul activitatii a fost prezentat elevul Sogorean Iulian din clasa a XII-a E care pe durata spectacolului a realizat un desen si care evidentia legatura de prietenie creata intre participanti si  propria viziune asupra proiectului ”Tradition, diversity and acceptance”.      Evaluarea activitatilor s-a facut in seara aceleasi zile cand s-au si stabilit detaliile privind urmatoarea mobilitate din Polonia, din luna octombrie 2014.

      In urma feedback-ului primit de la profesorii si elevii gazduiti de scoala noastra putem concluziona ca toate activitatile desfasurate cu prilejul acestei mobilitati s-au  constituit intr-un real succes.
          Urmatoarea mobilitate va avea loc in luna octombrie a anului 2014, la Opatow, in Polonia.



Coordonator:
Prof. Alice Solomean














.

.